czwartek, 14 września 2023

Ania przygotowuje się do matury

  

Marzeniem Ani jest uzyskanie 

Świadectwa Dojrzałości.

 

 Marzenie zostanie spełnione, jeżeli Ania uzyska wynik pozytywny z pisemnej matury, z języka polskiego na poziomie podstawowym.
 
Maturę z pozostałych przedmiotów
 Ania już zdała.
 
Nadmieniamy, że Ania zdaje 
maturę w formule 2015. 
 
Ania pracowicie i z wielką determinacją  dąży do spełnienia swojego marzenia.
 
Dążenie to można porównać do sztafety, z tym że jedynym zawodnikiem jest tutaj Ania.
Jednak nie jest ona osamotniona. 
 
W sztafecie tej udział bierze cały czas wiele dobrych nauczycieli - przyjaciół o wielkiej empatii  i pracowitości. 

 W 2024 roku Ania pragnie zdawać pisemny egzamin maturalny z języka polskiego kolejny raz.

Jednak, tak jak poprzednio  bez pomocy dobrych przyjaciół, którzy zechcą przygotowywać Anię nie uda się jej uzyskać magicznej wartości 30%,

aby egzamin zdać.  

Trochę o dostosowaniach egzaminu maturalnego Ani.

Często zadawane jest nam pytanie jak odbywa się Ani egzamin maturalny?

 Oto dostosowania, które Ania miała przyznane przez OKE podczas poprzednich egzaminów maturalnych, do których przystępowała:

1. arkusz Q00
2. pomoc nauczyciela wspomagającego
3. wydłużenie czasu o 105 minut
4. kartki ze słowami wspomagającymi
5. pisanie pismem wspomaganym.

  Oprócz tego, co istotne egzaminy odbywały się u Ani w domu.

 Z powodu choroby Ania nie mówi, 
 
jedynie potrafi potwierdzić i zaprzeczyć
 
 za pomocą mimiki,
 
 ale także głosu (mówi "nie"i gardłowo "tak").

Choroba spowodowała także znaczne
 
ograniczenia ruchowe i  znacznie zaburzoną

koordynację wzrokowo- ruchową.
 

 Dlatego jedynym rozwiązaniem do komunikowania się  Ani z otoczeniem, w tym  także  napisania matury jest pisanie ruchem wspomaganym.

Zasada „pisania ze wspomaganiem” polega na wspieraniu – przez podtrzymywanie, dotykanie ręki, nadgarstka – komunikującego się przez pedagoga wspomagającego.
Najczęstszą pozycją wyjściową jest ułożenie „ręka nad ręką” lub „ręka pod ręką”. Procedura zakłada stopniowe przemieszczanie punktu fizycznego kontaktu z dłoni na nadgarstek.

Wspomagający zadaje piszącemu proste pytania (na które piszący na pewno zna odpowiedź).
Wspomagający stara się wraz z piszącym literka po literce „złożyć” wyraz będący odpowiedzią.

Stopniowo, w miarę postępów piszącego wprowadza się coraz trudniejsze zadania.

W ten sposób rozmowa jest zapisana, co jest bardzo ważne dla osoby piszącej, gdyż łatwiej wypowiedzieć się jej, jeśli może wrócić do wcześniejszego fragmentu rozmowy, zobaczyć napisane przez siebie za pomocą ruchu wspomaganego zdanie czy pytanie.

 

O  metodzie tej dowiedzieliśmy się od  pani Doroty. Metodę tę wypracowywała u swojego syna Patryka. Zachęcam do zapoznania się z prezentacją pani Doroty

 Paryk

Niestety Patryka nie ma już z nami. 

Jednak to On przecierał ścieżki dla Ani.

Również Ania w Instytucie pani Doroty była wdrażana do pisania ruchem wspomaganym:

 




Ania dnia 30 kwietnia 2021 roku otrzymała świadectwo ukończenia Liceum Ogólnokształcącego.

 


 Nauka w klasie maturalnej przypadła na czas pandemii. Nauczanie zdalne nie było łatwe.

    Głównie dzięki wspaniałej pani Marcie, 

https://www.facebook.com/marta.piernikowska.3/posts/pfbid02GKs4nn6Vrom8uBVLBSgdA19y47DwuYSiXinWCuiquryYazPQD2A5vZzhdnrCeJYNl

 

https://www.facebook.com/marta.piernikowska.3/posts/pfbid025jE9BzFPoDitEQTC5rwuFP4upymoDnuRY6MST9BB8jbkDhDvwxKfaeXRdvwNqj69l

 

https://www.facebook.com/marta.piernikowska.3/posts/pfbid02GgB5P4dyVqXPht5ATm1cN5LMDKNZiRL8p11doYq1xQXCfkFKNxLmsRUKgKM1dxC4l

 

https://www.facebook.com/tomasz.pintal/posts/pfbid0xzN68e41AGLpfYRnxPWqvDwsVFkefuzauggibcHGmKCt5AJ2ZobexfdXWoZ42SGAl

„https://www.facebook.com/marta.piernikowska.3/posts/pfbid02WA7rGAYJdAG6X8LACwEpsjogPRteeiAVRQVhMkhBaoJ9p1Gp4SviK6pH6QnQshual

 

https://www.facebook.com/marta.piernikowska.3/posts/pfbid02dj2wkgpXjy9hYzayg1uYfuDhmDunig3rcGzFkWT3oB8E5L78Uk3VT4NDsnch336Ml

 

https://www.facebook.com/groups/370783083087737?multi_permalinks=1896193947213302&hoisted_section_header_type=recently_seen

 

https://www.facebook.com/danuta.domzalicka/posts/pfbid0GFPGxHDJC5chnKH5nWs9t2Vrydc1eJTGZJLBsomsrTmHFjWAsCMMjfvvucyY8c1Fl

 

https://www.facebook.com/marta.piernikowska.3/posts/pfbid0k9LFCocPz6W2icw3F6P3muYqYJiA61a3wCE7K5pHSQyKYWp1MAjSMirBp39zcdx5l

 

https://www.facebook.com/marta.piernikowska.3/posts/pfbid027N2DTuMmd441TrjwYHnSY3Xj5QWPgaQ4KufWkYJD9bEhKTSELiizjL8saAQCGmwbl

 

https://www.facebook.com/danuta.domzalicka/posts/pfbid02PBAiFud64zcVecokFhEoDHUkf6E6H85Pi7YsBFKQpBwxN9iYnQbuancuNvzJrem2l

 

https://www.facebook.com/danuta.domzalicka/posts/pfbid0gncPfSvEhi7TLWRt5ifinbqj38kEXETo1ZdYnWZy3PHELggmPZJR8LGdyjyo2dYBl

 

https://www.facebook.com/marta.piernikowska.3/posts/pfbid02QwVpWaAp7P5sLxEjbc5rXxPhnQFWDwgewHzA4dmZ7cSDaBXYrLLU6uAoB2KX6m1Kl

 


udało się pozyskać dla Ani równie wspaniałych, o wielkim sercu nauczycieli, z języka polskiego panią Kasię, Małgosię, Zbyszka, a z matematyki Tomka. Ponadto poznaliśmy dzięki pani Dorocie kochaną panią Anię z matematyki. Bardzo dużo pomagała Ani pani Asia oraz niezastąpiona pani Basia.

 

Przez cały rok szkolny 2020-2021 Ania bardzo dużo się uczyła do matury.

W 2021 roku uzyskała pozytywne wyniki z angielskiego i z matematyki.

Maturę z języka polskiego zdawała ponownie 2022 i w 2023 roku, niestety nie pokonała granicznego limitu procentowego.

Dodatkowo jeszcze w 2022 roku Ania musiała przystąpić do rozszerzonego egzaminu z wybranego przedmiotu, był to język angielski, udało się Ani uzyskać 30%.

 Bilans jest taki, że 3 przedmioty zaliczone, pozostaje Ani do zadania egzamin pisemny z języka ojczystego.

 Oto kilka wspomnień z tego czasu:

 








 

Jak wspominaliśmy na wstępie Ania chce przystąpić po raz kolejny do egzaminu pisemnego z języka polskiego na poziomie podstawowym w 2024 roku.

POTRZEBNA WIĘC JESZCZE POMOC NAUCZYCIELI -PRZYJACIÓŁ, 

którzy podejmą się przygotowywać Anię w tym roku szkolnym do matury. 

Niech Ania zakończy swoja "sztafetę" wygraną, tak niewiele pozostało, a jednocześnie tak wiele do zwycięstwa.

Nauczyciel, który znajdzie wśród swoich obowiązków zawodowych i rodzinnych czas dla Ani musiałby spotykać się z Anią co najmniej trzy razy w tygodniu po dwie godziny i rozwiązywać
z Anią arkusze maturalne, poprzez pisanie rozwiązań opisanym tu ruchem wspomaganym. 

Z CAŁEGO SERCA DZIĘKUJEMY ZA DOTYCHCZASOWE WSPARCIE I DALEJ PROSIMY O POMOC DLA  ANI,
ABY OSIĄGNĘŁA SWÓJ CEL I SPEŁNIŁA SWOJE MARZENIE- OTRZYMANIE ŚWIADECTWA DOJRZAŁOŚCI

Brak komentarzy: